poniedziałek, 18 kwietnia 2011

***


osoba na którą pada światło
rzuca cień.
światło nie jest do pogodzenia
z ciemnością.


Agamemnon
18:04.2011 17:43


Nie ostatnie pożegnanie (II)



nie rozszyfrujesz tajemnicy swego bytu
ani nie dotkniesz istoty cierpienia
fakt że jesteś - to fakt poznania
umocowany w klatce – w kieracie żelaznym
z dwóch dat obie mogą być okrutne
druga na pewno w odsłonie swej rzezi
wypowiedzeniem węzłów materii

lecz chwile piękna i szczęścia warto
opłacić rzezią ostatnią



Agamemnon
06.08.2016 19:38 Lubomia





***



zarósł mój ogród i porosły drzewa
- urosła cisza w bolesnym upiorze -
paradoks granicy której przecież nie ma

paradoks pustki której również nie ma
- w śmierci jak wróg bratniej -
- zawsze jestem młody



Agamemnon
06.08. 2016 20:14




***



jak księżna pani dostojna z wysoka
na pożegnanie wyleciała do mnie
choć moja żono wśród kwiatów wzniecona
a za nią wody rozlane ogromne
jej chłodne ręce zacząłem całować
a potem oczy brylanty zielone

i bić zacząłem się z myślami swymi
czy tacy ludzie rodzą się na ziemi

z niej będą cienie uchodzić ogromne
choć każda służyć będzie za latarnie
i morza które wiatr ze słońcem goni
gdy – ja zagasnę - Duch
samotny brodzi i jako pół – człowiek
Port został rozdarty

lecz oczy puste bezbrzeżnie samotne
ciągle błyszczą - lutnio końcem sina
na ciebie nachodzi nieznana godzina
smaku chwil niemych morze ogromne

w kielichu z Kany




Agamemnon
20.08.2016 00 :15 Lubomia